Canalul Enisala – Comuna Sarichioi

Pe canalul Enisala am trăit o experiență unică din mai multe puncte de vedere, a fost o super partidă de pescuit, prima partidă de 24 de ore într-un cadru cel puțin splendid. Locul de pe canal pe care am întins sculele ne-a oferit spre apus o priveliste splendidă asupra Cetății Enisala din vârful dealului învecinat.

Cum ajungi pe Canalul Enisala din jud. Tulcea?

Canalul Enisala se situează la ieșirea din satul Enisala spre comuna Sarichioi, comună de care aparține satul Enisala. Din București până la canalul Enisala sunt aproximativ 315 km. Drumul este bun și se parcurge în aproximativ 3 ore 3 ore și jumătate în funcție de trafic.

Experiența mea pe canalul Enisala

Pe canalul Enisala am ajuns la începutul lunii august a anului 2019, în urma unei întâlniri. Ne-am strâns mai mulți amici la sfârșit de săptămână și amaflat de la unul dintre ei că, împreună cu tatăl său vor merge pe canalul Enisala, unde obișnuiesc să meargă vară de vară. N-am stat pe gânduri și i-am propus să îi însoțim și noi (eu și tatăl meu). Zis și făcut! A doua zi, dis de dimineață cine pleca spre Enisala? Ați ghicit, eu 😀 . Călătoria e captivantă, pe drum spre Enisala veți observa peisaje splendide, veți trece prin sate pescărești, veți traversa păduri și veți admira dealuri pline de viță de vie. Am ajuns pe baltă în jurul orei 12 și am avut norocul de a prinde locuri bune, unde cu un an înainte amicul meu ”îl zăpăcise” pe crap. Ne-am întins sculele, am desfăcut o bere și am dat startul partidei pe canalul Enisala. canalul-enisala-balta-pescuit-1

Primele 45 de minute au fost lungi, tare lungi…

Întinsesem deja 2 lansete și două bețe de 5 m, la buza stufului și îmi frecam palmele însă avea să fie o scurtă vreme de pauză, pe semne că am nimerit în timpul somnului de frumusețe al peștilor de Enisala 🙂 . Eram antrenați toti 4 într-o discuție ce a fost tulburată de pocnitura uneia dintre bambine în băț, era lanseta mea! Am spart gheața strig și am sărit de pe scaun ca din arc. L-am prins, era un ciortan frumos pe cât de mic pe atât de bătăios, nu cred ca avea mai mult de 8-900g și m-am simțit nevoit să îl eliberez. De la primul ciortan, s-au dezlănțuit toți peștii, a urmat o perioadă cu prezentări la 10-15 minute una de alta, am fost nevoit să renunt la undițe din pricina activității intense la lansete. Am predat cele două undițe tatălui meu care avea și el întinse alte 3 bețe, la undiță activitate era dar nu așa intensă. Speciile de pește prinse, însă, au fost mai diversificate în mal, tatăl meu reușind să prindă somn, roșioară, caras, crap și chiar și un biban, rătăcit cred.

Spre seară activitatea s-a redus,

După câteva ore de activitate intensă, pe la ora 16-16:30 s-a așternut o liniște pe balta Enisala și noi dar și ceilalți pescari ne uitam lung spre bambinele sau plutele ce păreau că stau într-un lighean. Pauza a fost totuși bine-venită pentru ca am reuși și noi să mâncăm câte ceva și am avut timp și de o excursie până la magazinul din sat. (am să îți vând un pont mai jos). canalul-enisala-balta-pescuit-2

Primul pescuit de noapte

Cu doua-trei săptămâni înainte să plecăm spre Enisala, apucasem să îmi comand de pe Dechatlon câteva accesorii printre care și două lămpi frontale în ideea în care ne mai prinde seara pe baltă, nicidecum nu credeam eu că îmi vor fi cu adevărat utile la un pescuit de noapte, însă au fost binevenite. canalul-enisala-balta-pescuit-4 Canalul Enisala este legătura dintre Lacul Babadag și Lacul Razim, situat în apropierea județului Tulcea. Numele canalului provine de la satul din apropierea căruia se situează, Enisala.

Date utile

• Locație – Canalul Enisala – jud. Tulcea, vezi hartă
  • Taxă – 100 lei / 24 h se poate reține pește 10kg crap 10 kg caras.
  • Populație piscicolă – caras, crap, biban, somn, ten, șalău, știucă, albitura.
  • Momeli sugerate – porumb dulce, pop-up-uri și viermuși.
  • Adâncimea apei – în apropierea malului între 1 și 1,5 m iar spre mijloc între 2 și 3 m
  • Telefon administrație – 0723 543 612

Tips & Tricks

• Nu uita să nădești constant zona pe care pescuiești pentru a menține peștele pe vad.
  • Urmărește cu atenție presiunea atmosferică, peștele mănâncă mult mai bine când aceasta este constantă.
  • Dacă nu ai rezultate într-un timp de 30-45 min, improvizează (schimbă nada, momeala, montura și în ultimă instanță locul).
  • Pe această baltă a funcționat în perioada aceea porumbul dulce și nada dulce combinată cu betaină
  • Strângeți gunoiul după voi la plecare, plăcerea pescuitului este mai mare când peisajul este curat.

Voi ați fost pe Canalul Enisala din jud. Tulcea? Povestește-mi în comentarii experiența ta!

Dacă ți-a fost de ajutor articolul, dă un share, să ajungă și la alți pescari